03 december 2013

Jultävling: Vinn en formsäker julklapp!

Snart är det jul och även om julen egentligen inte ska handla om julklappar så tänker jag inte sticka under stol med att det är en rolig del av julen. Både att ge och att få! Vi har en tradition med julrim i familjen. Dagen före julafton tjuvsmakar vi på julmaten och rimmar på paketen. Oftast har jag redan funderat på rimmen eller kanske till och med rimmat klart på vissa paket. Annars hinner jag ju inte...

En klapp ligger färdiginslagen och med rimmet klart! Den tänkte jag att en av mina läsare ska få. Allt ni behöver göra är att klura ut vad som gömmer sig i paketet (jag kräver ett ganska specifikt svar) och skicka ett mail till ljuva50tal@hotmail.com. Skriv TÄVLING i ämnesraden och glöm inte namn och adress så att tomten hittar rätt :) Bland de rätta svaren lottas en vinnare som presenteras 16/12.

LYCKA TILL!


Bokhyllorna hos en retroälskande figur
Bör vara fyllda av referenslitteratur
Glas, porslin och keramik
Den ena är ofta den andra lik
Då behövs uppslagsverk av alla de slag
Man bläddrar i dem var och varannan dag
Paketets eftertraktade innehåll
Är ett måste för den som vill ha koll
På LI, A eller kanske BT
Vad är det, kan du gissa det?
En lycklig vinnare kommer att få
En julklapp tryckt 1962

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vill gärna vinna lite viktigt vetande,
    det blir så mycket på Google letande
    så lite referenser vore bra att ha
    åt den skulle jag bli glá

    Hälsningar Rose-Marie!

    Har ingen egen blogg, så här kommer min mailadress:
    rosaed@telia.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Om du vill vinna klappen ska du skicka ett mail till ljuva50tal@hotmail.com med svar på vad som döljer sig i paketet.

      Radera
  2. Hehehe...jag tror jag vet vad det är, så jag ska inte avslöja det ;-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!