04 oktober 2012

Skottar

Vi var ner till Sundsvall för någon vecka sedan för att hämta ett bord som jag köpt på Blocket. Bordet har stått i förrådet på Yvonnes jobb sedan i vintras, Yvonne som har bloggen 50-tals keramik. Hon var hjälpsam och såg till att affären kunde slutföras och fixade med förvaringen och fick två små Bo Borgström-presenter som tack för hjälpen :)

Bordet kommer att ta plats i köket men vi måste först fixa till det lite och hitta passande stolar till, så jag väntar med att visa det för er.

Yvonne tipsade om några loppisar men vi hade lite ont om tid så vi hann inte besöka så många. Erikshjälpen i Sundsvall blev förärat med ett besök. Ett stort ställe och helt ok priser. Vi köpte två Skottar av Stig Lindberg för Handelsbanken, den lilla (minsta modellen) för 40 kr och den större för en hundring. Toppskick på båda! Den lilla är glaserad och den stora är oglaserad så färgen på dem skiljer sig något.


Vi hade en liten med avslagna öron och svans hemma men den har vi ställt bort nu. Vi hade även två i den lite större modellen och jag var säker på att en var skadad och den andra var det målat på. När vi kom hem såg jag att båda var hela och den som var målad med penna skrubbade jag ren, så nu har vi tre i samma storlek som är helt felfria :)


Visst finns det en större modell också? En sån vore kul att ha!

5 kommentarer:

  1. Jättefina!
    Där ser man vad man kan hitta i sina gömmor! Kan löna sig att kolla över vad man själv har, är lite som att gå på loppis i sitt eget hem:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det var inte ens i gömmorna jag hittade dem utan de stod framme i köket! Ändå hade jag inte kommit mig för att tvätta den målade och hade inte sett att de var hela ;) Troligtvis för att de stod med en liten som var trasig. Det smittade nog av sig på de hela också ;)

      Radera
  2. Ja jag kan bara tacka för de fina presenterna!!! :D

    Skotten finns i 3 storlekar, den största är signerad under (Stig L), och brukar kosta några hundringar. När Handelsbanken delade ut dessa hundar till sina kunder var det efter novisen "Ju finare kund, desto större hund". Så det finns inte så många av de stora som det finns av de 2 mindre modellerna.

    SvaraRadera
  3. Det var så lite så :)

    Kul att höra om Skottarna. Måste nog försöka lägga vantarna på en stor också :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommenter!